TEORETIČNI CURRICULUM

Prvo leto

Zgodovinski razvoj in različni teoretični pristopi znotraj psihoanalize, ilustrirani s kliničnimi primeri:

  • gonska teorija in psihologija Jaza (Ego);
  • psihologija objektnih odnosov;
  • psihologija sebe (self);
  • interpersonalna psihoanaliza;
  • teorija navezanosti.

Preučevanje kliničnih primerov S.Freud, M.Klein, D.W.Winnicotta, H.Kohut, P.Fonagy in drugih.

Psihiatrija, fenomenologija in psihoanaliza.

Neuroznanosti in psihoanaliza.

Razvoj in različna življenska obdobja:

  • uvod v opazovanje dojenčka;
  • razvoj od 0-6 let: neuropsihoanaliza , regulacija afektov, mentalizacija,
  • strukturiranje selfa;
  • razvojne teorije: Sigmund in Anna Freud, Klein, Bion, Mahler,Winnicott;
  • normalen otrokov razvoj, latenca, adolescenca, odraslost;
  • navezanost in življenje: teorija navezanosti (pri otrocih in odraslih);
  • srednja leta, starost in smrt.

Drugo leto

Teorija psihoanalitične tehnike.

Psihoanalitični vidiki nevrotične patologije:

  • nevrotična napram strukturni patologiji;
  • indikacija;
  • depresija in mazohizem;
  • anksioznost in obsesivno-kompulzivne nevroze;
  • histerija.

Tretje leto

Motnje mentalnega procesa in zdravljenje na osnovi mentalizacije.

Travma.

Narcizem.

Seksualnost, perverzije in motnje povezane s spolom.

Branje klasične psihoanalitične literature:

  • M. Klein;
  • S. Freud.

Novejše ideje o sanjah in sanjanju.

Četrto leto

Branje psihoanalitičnih avtorjev:

  • D. W. Winnicott;
  • W. Bion;
  • T. Ogden.

Migracije.

Različne oblike psihoanalitičnih terapij:

  • D.I.T. – dinamična interpersonalna terapija (Fonagy, Target, Lemma);
  • kratkotrajna suportivna psihotherapija;
  • psihoterapija affektov in fobij;
  • T.F.P. – terapija fokusirana na transferentni odnos (Kernberg)